Tuesday, May 5, 2009

Program Intergrasi PLKN Siri 6, Kumpulan 2, 2009 Kem Bumimas Sibu

Program Intergrasi adalah merupakan salah satu komponen di bawah MODUL KENEGARAAN.

Program intergrasi merupakan satu mekanisme untuk mengukuhkan perpaduan sesama individu dalam masyarakat, di antara satu kaum dengan kaum yang lain dan di antara jantina.

Tempat: Kem Bumimas, Sibu; Tarikh: 20 hingga 24 April 2009

OBJEKTIF:

Meningkatkan perasaan saling hormat-menghormati di antara kaum untuk mewujudkan masyarakat harmoni.

Meningkatkan hubungan silaturahim di antara pelbagai kaum.Apabila telah memahami kebudayaan sendiri dan kebudayaan orang lain ianya boleh mengurang dan mengelak konflik.

Dengan menyedari persamaan dan perbezaan kebudayaan, maka ancaman boleh bertukar menjadi peluang dengan cara bergabung menjadi satu entiti atau tenaga yang kuat.

Dengan memahami peranan lelaki dan perempuan, kedua-duanya dapat bekerjasama sebagai satu pasukan yang kuat demi agama bangsa dan negara.


Bilangan pelatih mengikut kaum:

Barisan Jurulatih Starza Corporation:
Damian Anthony Jinal (Ketua Jurulatih), Dau Utau, Mazalan Ali, Eric Michael Toyad, Alimulia b. En, Flora Laou, Norlaily Hussin, Sandra R. Balang.


Aksi-aksi wira dan wirawati PLKN.

Cerita di sebalik tabir...

Your comment please...

5 comments:

  1. first of all,thanks to ur KJ,Damian Anthony coz dia dah bersusah payah untuk menjayakan program integrasi di kem bumimas for this time n not to forget kepada semua JL intergrasi (cikgu eric,cikgu mazlan,cikgu ali,cikgu laily and cikgu sandra)..i'm happy to be with all of u..best la..memang seronok..walaupun pelatih2 this sesi susah skit nak control n with the condition of the camp also..but all of u dah beri full commitment..thanks to all of..harap dpt jumpa utk next session (sesi 3) =)


    Best regards,
    Flora

    ReplyDelete
  2. Thanks for the comment. I really appreciate it.

    ReplyDelete
  3. nice pic..tp nak..pa hal nama sandra ngan laily betukar..hehe..muka cikgu mazalan dlm ya gaok ada jak upa ehs(sori cikgu mazalan)...haha...ahaks..pas tok ada gik komen mek ko..hihi...kla..all the best utk semua..kelas ada sandra komen gik kelak...hihi..

    ReplyDelete
  4. Sorry...for the mistake, dah edit dah. Thank you for reminding.

    ReplyDelete